Rob Speekenbrink

Rob Speekenbrink - Adviseur Online Media @ TU Delft

Volg me op Twitter Bezoek mijn LinkedIn profiel email me op r.j.h.speekenbrink@tudelft.nl Abonneer je op mijn blog via RSS

Adviseur Online Media @ TU Delft.
+31 6 8183 4114

Disclaimer

De meningen ge-uit door medewerkers en studenten van de TU Delft en de commentaren die zijn gegeven reflecteren niet perse de mening(en) van de TU Delft. De TU Delft is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van hetgeen op de TU Delft weblogs zichtbaar is. Wel vindt de TU Delft het belangrijk - en ook waarde toevoegend - dat medewerkers en studenten op deze, door de TU Delft gefaciliteerde, omgeving hun mening kunnen geven.

Boek TU Delft en online media

Ik ben er al een tijdje mee bezig, een boek over de TU Delft en online media en nu is het gepubliceerd. Ik vind het leuk vinden als jullie opmerkingen naar mij sturen. Het boek is uitgebracht als (gratis) e-boek (via Digitaal bladeren of de pdf versie) en print-on-demand (12,95 + verzendkosten).

Waarom een boek? Omdat dat een belangrijk medium is waarop degenen zitten die ik wil aanspreken: medewerkers en studententen die nog niet op social media zitten.

Inhoud (een passage uit de inleiding):

“Door online aanwezig te zijn heeft de universiteit veel geleerd en we leren nog dagelijks. Sommige dingen werken wel, andere dingen weer niet, we maken fouten, vieren successen. Niet alleen de universiteit zelf, maar ook een groep zogenaamde early adopters is aanwezig op online media. De een met veel meerwaarde en die wordt steeds activer, de ander heeft de online aanwezigheid teruggeschroefd. Degenen met veel ervaring zijn de ambassadeurs als het gaat om uitleggen waarom het een goed idee is om online en sociaal aanwezig te zijn.

Ik ben er van overtuigd dat juist de universiteit voordeel kan hebben bij de sociale online wereld en de mogelijkheden die het biedt. Universiteiten hebben namelijk twee fantastische voordelen: studenten en wetenschappers. De universiteit is een verzameling persoonlijke merken met heel veel kennis en expertise. De optelling van al die kennis en expertise maakt wat de universiteit is. Online media maken het mogelijk die kennis en expertise open, sociaal, eerlijk, zichtbaar en bruikbaar te maken. Expertise is aandacht en aandacht is een heel belangrijke drijvende kracht in de 21e eeuw.

Door de ervaringen op te schrijven, de voordelen te laten zien, valkuilen aan te wijzen, voorbeelden te geven, specifiek voor de universiteit, wil ik vooral medewerkers en studenten aan de universiteit aanspreken die nog niet zo actief zijn op online media of zich niet bewust zijn van de voordelen die dat kan hebben. Ook wil ik degenen aanspreken die wel willen maar niet durven, veel vragen hebben, sceptisch zijn, vooroordelen hebben en aannames doen over de nadelen van online media.”

Ik hoor graag wat je er van vindt (r.j.h.speekenbrink@tudelft.nl)

Gedrukt exemplaar (12,95 + verzendkosten)
Digitaal bladeren versie
pdf versie

Be Sociable, Share!
© 2011 TU Delft