Rob Speekenbrink

Rob Speekenbrink - Adviseur Online Media @ TU Delft

Volg me op Twitter Bezoek mijn LinkedIn profiel email me op r.j.h.speekenbrink@tudelft.nl Abonneer je op mijn blog via RSS

Adviseur Online Media @ TU Delft.
+31 6 8183 4114

Disclaimer

De meningen ge-uit door medewerkers en studenten van de TU Delft en de commentaren die zijn gegeven reflecteren niet perse de mening(en) van de TU Delft. De TU Delft is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van hetgeen op de TU Delft weblogs zichtbaar is. Wel vindt de TU Delft het belangrijk - en ook waarde toevoegend - dat medewerkers en studenten op deze, door de TU Delft gefaciliteerde, omgeving hun mening kunnen geven.

Over mij

In het jaar 1993 heb ik mijn eerste serieuze stappen gezet op internet, toen nog met Netscape 2.0. Mijn eerste emailadres stamt uit 1991 (een onleesbaar student-mail-adres met een studienummer erin verwerkt). Begin 1998 ben ik gaan werken als vormgever/programmeur, eerst bij een detacheringsbureau en later bij ontwerpbureaus. Sinds 2006 werk ik bij de TU Delft, afdeling marketing & communicatie.

Leitmotiv
Al die tijd, en nog steeds, ben ik vooral bezig geweest met de mogelijkheden van internet, wat kan je er mee als gebruiker en vooral: Welke meerwaarde kan het voor mij (en dus waarschijnlijk ook voor anderen) hebben in het dagelijks leven – bij het werk, thuis, sociaal, commercieel/financieel, opleiding, vermaak en ga zo maar door. Het verhaal van iemand, een dienst, een bedrijf, een product, een gebeurtenis is voor mij altijd leidend geweest. Als iets boeiend is zal het de aandacht krijgen die het verdient.

Goeroe vs expertgebruiker
In mijn functie bij de TU Delft, waarvan het moeilijk is daar een goede benaming voor te vinden, hou ik me bezig met het spotten van nieuwe ontwikkelingen en de mogelijke toepassingen daarvan voor de TU Delft. Daarvoor moeten we dus goed weten wat die oplossingen kunnen zijn en dus onderzoek doen naar de bestaande media.

Belangrijker dan dat is het (mede-)oplossen van bestaande uitdagingen of problemen gedeeltelijk door het inzetten van online toepassingen. Alle producten en diensten zijn gedeeltelijk 2.0 te maken maar dat is niet het doel.

In mijn ogen is een social media goeroe iemand die het middel (even alle sociale media over een kam scherend) als doel stelt en is een expertgebruiker iemand die door gebruikservaring de juiste dingen bij de juiste problemen kan matchen. Daarvoor moet je luisteren, onderzoeken, doen, participeren, delen etc.

Ik hoor liever bij de laatste categorie. Ik ben een gebruiker – zonder de suiker

Specialiteiten
Social media, branding, collaboration, marketing, web 2.0, online campagnes, presentaties geven / speaker over Online toepassingen en social media.
Be Sociable, Share!
© 2011 TU Delft